субота, 12 жовтня 2019 р.

Творча майстерня педагога

Найкращі інтернет-ресурси для вчителів української мови та літератури





Корисні сайти для вчителів
Для вчителів біології
Для біологів всі матеріали на основі яких був створений сайт були опубліковані в журналі «Біологія»
Каталог ресурсів по біології
Для математиків
Для математиків
Професійне спілкування вчителів математики, обмін досдідом
Викладання математики з використанням інформаційних технологій.
Вчитель математики
Математичні розваги (завдання для початкових класів) Мета: виховувати у дітей зацікавленість до математичних завдань, зацікавити їх дотепними іграми...

Журнал "ExponentaPro. Математика в приложениях"
Ресурси з математики та інформатики
Олімпіади з математики та задачі для школярів
Каталог ресурсів з математики
Ігри з математики
Планета «Математика»
Математичні ігри
Українська мова та література
Для вчителів української мови
http://ukrmetod.at.ua/
Сайт вчителів української мови та літератури, cвітової літератури
Вчителю української мови та літератури
http://mova.kreschatic.kiev.ua/
Уроки державної мови: правопис, переклад, граматика.
Серія біобібліографічних матерілів "Літературнo-краєзнавчі студії": Б.Грінченко, Дніпрова Чайка, М.Василенко та інш.
Фізика
Для вчителів фізики
Віртуальний методичний кабінет вчителя фізики та астрономії. Методика викладання, олімпіади, а також Інтернет - ресурси з астрономії.
Учбові матеріали з фізики для учнів та викладачів
Фізика: для вчителя і учня
http://www.gomulina.orc.ru/
Віртуальний методичний кабінет вчителя фізики та астрономії. Методика викладання, олімпіади, а також інтернет - ресурси з астрономії
Інтернет - ресурси з фізики
Анімація фізичних процесів
Підготовка учнів до екзаменів з фізики
Ядерна фізика та будова Сонця
Каталог ресурсів з фізики
Кабінет фізики Університета педагогічної майстерності
Хімія
Для вчителів хімії
Для вчителів хімії (сайт Гуляйпільського колегіуму «Лідер»)
http://cnit.ssau.ru/organics/index.htm
Підручник з органічної хімії
http://www.informika.ru/text/database/chemy/Rus/chemy.html
Підручник з хімії
Web-квест з хімії
Каталог ресурсів з хімії
Алхімік
Історія
Для істориків
Літописи історії України
новини з України
Сайт призначений для вчителів історії та права
Сайт Всеукраїнської асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін
Літописи історії України
Сайт Юридичної наукової бібліотеки.
Каталог ресурсів з історії
Географія
Справжня швидка методична допомога для вчителя географії чи студента - географа.
Теорія та нові підходи до вивчення географії
Сайт містить відомості про різні країни
Країни світу
Інформатика та технологія
Для вчителів інформатики
Для вчителів інформатики
Форум інформатиків України
Творча лабораторія вчителя інформатики
Сайт для вчителів інформатики, учнів та батьків, яким потрібна допомога в світі інформаційно-комунікаційних технологій
Вчитися ніколи не пізно, шановні викладачі! Переконайтесь в цьому на сайті Міжнародного науково-навчального центру інформаційних технологій і систем.
Міністерство освіти і науки України Інформаційні технології. Світ ПК. Компьютер у школі
Каталог посилань з інформатики
До вашої уваги пропонуємо персональний сайт вчителя технології.
Все для вчителя технології
Відкритий освітній проект вчителя технології
Документація для вчителя технології

Астрономія, зоологія
Астрономія для школярів
Зооклуб (все про тварин)
Енциклопедія дивовижних фактів про тваринний світ
Англійська мова
Англійська мова.ru
Посилання на ресурси, для тих хто вивчає англійську мову
Каталог ресурсів з англійської мови
Тут ви знайдете будь-який підручник з англійської мови,різноманітні довідники, книги для читання та аудирування, посібники з колекціями ігр, кросвордів, загадок, тематичих вправ та ін.
Різноманітні таблиці, схеми в цілому, матеріал який охоплює всі процеси, використовуваний нами в навчальному процесі: вивчення грамматики, лексики, аудирування,тренування письмової та розмовної мови.
Оnline ресурси для вчителів, а також навчальні матеріали, статті, публикації ведучих авторів.
Ресурс на англійській, а також плани уроків та завдання на відпрацьовування всіх видів мовної діяльності.

Необмежена кількість вже готових для друку уроків, завдань, карток ви знайдете на сайті. Матеріали тут завжди оновлюються та поповнюються.
Фізична культура, трудове навчання, креслення, образотворче мистецтво
Досвід російських колег з фізичного виховання школярів
Сайт вчителя фізкультури
Кулінарія, рукоділля, інтер'єр, квіти, етикет, шкіра та багато ін.
Для любителів майструвати та професіаналів

Тут вас навчать працювати з програмою для створювання креслення
Багато цікавого для вчителів образотворчого мистецтва

Організаторам дозвілля
Сценарії шкільних свят, бібліотечних акцій 
Тестування он-лайн, електронні бібліотеки
Календар знаменних дат і подій. Дні народження видатних людей, історичні події, а також повний календар всього року по днях.

Інформаційно-методичний сайт “Вчитель - учень”
Просто деякий корисний матеріал
Сценарії ігор та конкурсів
Вікторини
Позакласні заходи до улюбленого свята
Друга вища освіта
Українська Академія державного управління при Президентові України
Національна Академія управління
Міжрегіональна Академія управління персоналом
Центр дистанційного навчання ім.Г.В.Плєханова
Освітянська мережа України. Інформація про будь-який навчальний заклад
Для управлінців та викладачів
Офіційний сайт Міністерства освіти і науки України
Інформація про міжнародні спонсорські 
організації, гранти
Нормативно-методичні матеріали, перелік програм та підручників
Інформаційно-методичний сайт. Все для управлінців і викладачів. Інтернет-ресурс для середньої школи
Новий сайт "Все для вчителя". Зверніть увагу - доступ до матеріалів надається за підпискою!
Сітьова бібліотека Максима Мошкова
Періодичні видання для педагогів 

Каталог педагогічних газет і журналів, видавництв, адреси сайтів

Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського представляє електронний катаог періодичних видань
Сайт освітньої хвилі, новини освіти, проекти, поради.
Шановні викладачі! Пропонуємо адреси сайтів, де Ви зможете найти презентації,конспекти уроків, сценарії свят, програми та ін.
Педагогічне товариство Катерини Пашкової;

Мережа творчих вчителів;
Дитячі електронні презентації та кліпи;


Архів навчальних програм та презентацій;
Все для вчителя – все безкоштовно
Вчительський портал;
Сайт вчителів початкової школи;
Фестиваль педагогічних ідей"Відкритий урок"
http:// numi.ru/
Методичний центр NUMI.RU. Будь ласка, додавайте сайти які вам допомагають в роботі

Каталог освітніх ресурсів
Шкільний сектор
Шкільнийсвіт
Оn-line тести для всіх
Путівник в СВІТІ НАУКИ для школярів
«Відкритий коледж» (математика, фізика, біологія…)
Система сайтів «Репетитор»

"Еврика-Інтернет" це джерело матеріалів з винахідливої тематики
Шкільнийерудит (сторінка для самоосвіти)
Каталог наукових ресурсів
Сайт для підготовкидо вступу в ВУЗ
Видавничий дім “Перше вересня»
Вчитель.ru
Педагогічний журнал “Вчитель”
Громадський рейтинг освітніх ресурсів (лідери рейтингу)
Безкоштовні навчальні програми



Творчість Івана Франка. Тести

Опис документу:
Систематизувати й узагальнити вивчений протягом семестру навчальний матеріал, який стосується знань про життєвий і творчий шлях поета, зміст їхніх творів, понять з теорії літератури.





Старокостянтинівський професійний ліцей


Доповідь

Кейс-метод – яскравий приклад інтерактивних технологій




 Підготувала:
 викладач української мови
та літератури
Лукіянюк Л.М.
Заслухано на засіданні
 методичної комісії суспільно –
 гуманітарної підготовки
Протокол №     від ________ 20__ р.





Кейс-метод – яскравий приклад інтерактивних технологій
Надзвичайно ефективним є такий вид роботи, як кейс-метод (від англ. саsе studу – вивчення ситуації), відомий у вітчизняній освіті як метод ситуативного навчання на конкретних прикладах).
Найбільш широко кейс-метод застосовується під час вивчення економіки та бізнес-наук. Використання кейс-методу також здобуло широке поширення у педагогіці, медицині, юриспруденції, математиці, культурології та політології.
Батьківщиною кейс-методу є США. Використання цього методу в навчальній системі США розпочалось ще на початку XX століття в галузі права та медицини. Однак провідна роль у поширенні цього методу належить Гарвардській школі бізнесу. На початку 20-х рр. минулого століття декан Гарвардської школи управління бізнесом у Бостоні Дін Донхем переконав своїх колег-викладачів використовувати цей метод на заняттях. 1921 року у Гарвардській школі бізнесу було видано перший збірник кейсів. “Новий” метод мав неабиякий успіх і поступово перетворився на основний метод навчання на факультеті. Навчання відбувалося за схемою, коли учні-практики пропонували конкретну ситуацію (проблему), а потім робили аналіз проблеми та надавали відповідні рекомендації.
Кейс-метод або метод ситуаційних вправ є інтерактивним методом навчання, який дає змогу наблизити процес навчання до реальної практичної діяльності спеціалістів. Він сприяє розвитку винахідливості, вмінню вирішувати проблеми, розвиває здібності проводити аналіз і діагностику проблем, спілкуватися іноземною мовою.
Гарвардська школа бізнесу подає таке визначення кейс-методу: “Метод навчання, за яким студенти та викладачі беруть участь у безпосередньому обговоренні ділових ситуацій та задач. Ці кейси, зазвичай, підготовлені в письмовій формі та сформульовані, виходячи з досвіду реальних людей, що працюють у сфері підприємництва, читаються, вивчаються та обговорюються студентами. Вони є основою для проведення бесіди, дискусії в групі під керівництвом викладача. Тому кейс-метод є одночасно і особливим видом навчального матеріалу, і особливим способом використання цього матеріалу в навчальному процесі.”
Кейс – це події, які реально відбулися в певній сфері діяльності і які автор описав для того, щоб спровокувати дискусію в навчальній аудиторії, підштовхнути учнів до обговорення та аналізу ситуації, до прийняття рішень.
Таким чином, ситуаційна вправа або кейс – це опис конкретної ситуації, який використовують як педагогічний інструмент, що допомагає учням:
• глибше зрозуміти тему, розвинути уявлення;
•  отримати грунт для перевірки теорії, дослідження ідей, виявлення закономірностей, взаємозв’язків, формулювання гіпотез;
•  пробудити    інтерес,    підігріти    цікавість,    заохотити мислення та дискусію;
• отримати додаткову інформацію, поглибити знання;  переконатися у поглядах;
• розвинути   і   застосувати   аналітичне   і   стратегічне мислення, вміння вирішувати проблеми і робити раціональні висновки, розвинути комунікаційні навички;
•  поєднати    теоретичні    знання    з    реаліями    життя, перетворити абстрактні знання у цінності і вміння студента.
Робота над кейсом має наступні етапи
Етапи  робо-ти
Діяльність викладача
Діяльність учнів
До заняття      
Підбирає  кейс.   Визначає основні       і       допоміжні матеріали   для   підготовки учнів. Розробляє сценарій заняття.
Одержує     кейс     і     список рекомендованої      літератури, Індивідуально     готується        до заняття           
Під   час  
заняття
Організовує       попереднє     обговорення кейса. Поділяє групу   на  підгрупи.   Керує обговоренням кейса             
Ставить       запитання,       що поглиблюють розуміння кейса і проблеми. Розробляє варіанти рішень.    Бере     участь    у прийнятті рішень.
Після 
заняття      
 Оцінює роботу учнів. Оцінює прийняті рішення і поставлені запитання.
Складає письмовий звіт про заняття з даної теми.



Учень, який готується до обговорення кейсу в аудиторії, має вивчити факти, зробити висновки з даних фактів, оцінити альтернативи дій в даній ситуації і зробити вибір на користь того чи іншого плану дій. Більш того, учень має бути готовим представити свої думки під час обговорення в аудиторії, відстояти свої погляди і, в разі необхідності, переглянути початкове рішення. Учень має усвідомлювати, що користь від кейсу він може отримати лише в тому випадку, якщо він буде брати активну участь у дискусії.
Основними елементами кейсу є:
•  Анатомія кейсу
•  Середовище: де відбуваються події в кейсі.
•  Тема: про що йде мова у кейсі.
•  Питання: які піднімаються питання у кейсі.
• Дані: яка інформація подається у кейсі.
•  Розв’язок   кейса:   який   вимагається   стиль   мислення (дедуктивний – застосування теорії, індуктивний – створення теорії, конвергентний -аналітичний, дивергентний – творчий).
•  Аналіз   кейса:   результат,   який   необхідно   досягнути (закритий кейс – єдина відповідь, відкритий – кілька можливих відповідей).
•  Час, необхідний для обговорення (мало часу, багато часу).
Існують наступні типи кейсів: кейс-випадок, кейс-вправа і кейс-ситуація.
Кейс-випадок – це короткий кейс, який розповідає про окремий випадок. Його можна використовувати під час лекції, для того, щоб проілюструвати певну ідею або підняти питання для обговорення. Даний кейс можна прочитати дуже швидко і тому учням не треба готуватися вдома.
Кейс-вправа – надає учневі можливість застосувати на практиці здобуті навички. Найчастіше використовується там, де необхідно провести кількісний аналіз.
Кейс-ситуація – класичний   кейс,   що   вимагає   від   учня   аналізу ситуації. В ньому найчастіше ставиться запитання: “Чому ситуація набула такого розвитку і як становище можна виправити?”.
Кейс-ситуація, як правило, вимагає чимало часу для ознайомлення, тому з метою економії часу бажана попередня підготовка вдома.
Схема роботи над кейсом-ситуацією:
1.  Аналіз – пошук причин появи симптомів
2.  Виявлення справжньої причини
3.  Пошук варіантів рішення
4.  Вибір оптимального рішення
5.  Реалізація
6.  Контроль
Звичайно, кейс-метод не принесе користі, якщо його відірвати від решти навчального процесу. Він має застосовуватися нарівні з іншими методами викладання. Питання, яке закономірно постає перед викладачем, коли рішення про використання кейс-методу на заняттях вже прийнято, це питання про те, чи існує об’єктивний критичний мінімум (або максимум) кейсів, який забезпечить цілісність курсу та досягнення поставлених учбових цілей. Важко дати універсальну пораду в цьому питанні, адже все залежить не тільки та не стільки від нашого бажання, але й від інтелектуального та освітнього рівня аудиторії, з якою ми працюємо, від її готовності працювати по-новому. Одна закономірність вже чітко простежується: чим вищий рівень освітньої програми, тим легше та ефективніше працювати з кейсами. Під час використання кейс-методу навчання необхідно дотримуватися певних правил складання кейса, брати до уваги особливості роботи з кейсом у різних вікових групах, дотримуватися організаційних правил роботи над кейсом у групі і, крім того, слід правильно визначити роль викладача, оскільки під час використання кейс-методу роль викладача суттєво відрізняється від традиційної.
Правила створення кейса:
–   визначається дія і діючі актори, при цьому можна дати їхній опис -наприклад, що робить певна людина, у неї є такі достоїнства, такі-то недоліки;
–    описується    ситуація    (симптоми);
–    вказуються елементи антуражу.
Коли складена схема кейса, необхідно визначити його методичну мету, що стане його віссю.
Методичною метою застосування кейс-методу може бути й ілюстрація до теорії, і чисто практична ситуація, і їхнє поєднання. Однак у будь-якому випадку мета має бути вагомою, щоб робота з кейсом зацікавила учнів. Цьому сприятиме напруженість ситуації, описаної в кейсі, конфлікт, навіть драматичність, що вимагають прийняття швидких рішень.
Отже, зміст кейса повинен відображати навчальні цілі. Кейс може бути коротким чи довгим, може викладатися конкретно або узагальнено. Слід утримуватися від надмірно насиченої інформації та інформації, що не має безпосереднього відношення до теми, що розглядається. У цілому кейс має містити дозовану інформацію, яка дозволяла б учням швидко зрозуміти суть проблеми та надавала б усі необхідні дані для її вирішення.
Кейси не повинні бути занадто великими. Об’ємні кейси більше підходять для підсумкових занять, для поточних занять краще використовувати невеликі. Практика показує, що максимальний обсяг кейса не повинен перевищувати 20 сторінок.
Під час розв’язання кейса учень не тільки використовує отримані знання, але й виявляє свої особисті якості, зокрема уміння працювати в групі, а також демонструє рівень бачення ситуації та рівень володіння іноземною мовою. Причому активність роботи кожного, хто навчається за цією методикою, залежить від багатьох факторів, основними з яких є кількісний і якісний склад учасників, організаційна структура підгрупи, її розміщення, загальна організація роботи з кейсом, організація обговорення результатів, підведення підсумків.
Кейс-метод сьогодні має активне застосовування в Україні, оскільки відповідає потребам часу і несе в собі великі можливості.

1 коментар:

  1. До цього списку я додала б ще одну мовну школу онлайн - EnglishPapa http://englishpapa.com/ Відмінна школа, заняття проходять в ігровій формі, що дозволяє дитині краще засвоїти матеріал. Перший пробний урок – безкоштовний, за ціною, я б сказала не дорого, порівняно з іншими сайтами. Спробуйте.

    ВідповістиВидалити