Опис досвіду


ОПИС ДОСВІДУ

Старокостянтинівський аграрно-промисловий  ліцей
Лукіянюк Людмила Миколаївна
Викладач української мови та літератури
Спеціаліст вищої категорії, звання «старший викладач»
Педагогічний стаж   – 27 років
Адреса:   Старокостянтинівський професійний ліцей, вул.І.Франка, 35
Тема досвіду:  Творчі роботи на уроках української мови та літератури
Актуалізація досвіду:
·        Забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини.
·        Сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти.
·        Сприяє позитивній мотивації здобувачів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні.
·        Дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти.
·        Забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання.
·        Робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури.
Мета досвіду:
·        створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини на уроках словесності;
·        створення атмосфери співробітництва, взаємодії викладача та здобувача;
·        розвиток соціальної та громадянської компетентності дитини.
Вид досвіду:     раціоналізаторський.
Провідна ідея досвіду полягає у виробленні певної сукупності технологій навчання української словесності, що сприяють розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних здобувачів.
За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє викладачу самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології.
У сучасних умовах гуманізації й демократизації навчального процесу як ніколи актуальні дидактичні заповіді В.Сухомлинського. У книзі „ Сто порад учителю” він писав: „Немає абстрактного учня.  Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці...”
Завдання педагога - управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості здобувача, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання.
І єдиним, на мою думку, найефективнішим засобом досягнення мети є інноваційні технології навчання. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості.
У своїй педагогічній практиці апробовую спосіб інтеграції окремих елементів таких сучасних технологій навчання :
* проектне навчання;
* інтерактивна технологія;
* особистісно зорієнтоване навчання.
Н уроках  використовую  прийоми інтерактивного навчання від найпростіших («Робота в парах», «Ротаційні (змінні) трійки», «Карусель», «Мікрофон») до складних («Мозковий штурм», «Мозаїка», «Аналіз ситуації»), а також імітаційні ігри, дискусії, дебати.
Результативність досвіду
Підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилася кількість здобувачів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях, поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення відсотка якості знань.
Розроблені диференційовані завдання до різних тем з української мови та літератури , підібраний дидактичний матеріал для підготовки здобувачів до олімпіади, розроблений та організований конкурс до тижня з української мови «Філологічний брейн-ринг», виховний захід «Інтелектуальна гра «Ігри патріотів»,  «Життєві цінності».
Якість знань учнів – достатній та високий.
2012 р. – відмічена за  конкурс «Педагогічні ідеї та знахідки»
2012 р. – створила посібник «Професійна лексика на уроках української мови»
2012 р. –обласний конкурс гумористів «Посміхнемось щиро Вишні»– диплом ІІІ ступеня.
2012 р. – ХІІІ Мовно-літературний конкурс ім.Т.Г.Шевченка – диплом ІІІ ступеня
2014 р. – олімпіада з української мови та літератури – І  місце.
2016 р. – конкурс читців «Шевченко з нами» – І місце.
2017 р. – конкурс читців «Шевченко з нами» – ІІІ місце.
2019 р. – відмічена за  конкурс «Педагогічні ідеї та знахідки».
2021р. – конкурс читців «Шевченко з нами» – ІІ місце. 
2021 р. – відмічена за  конкурс «Педагогічні ідеї та знахідки»


1 коментар: